Plany repertuarowe od Aurora Films - czerwiec, lipiec, sierpień 2014

Data publikacji: 16.06.2014
Od czerwca do sierpnia zaprosimy polskich widzów na wiele wspaniałych filmów, które odwiedziły kilkadziesiąt festiwali filmowych na całym świecie i zdobyły uznanie widzów i krytyków. Dzięki propozycjom Aurora Films tegoroczne lato w kinach będzie ekscytujące, interesujące i pełne filmowych wrażeń.

CZERWONY I NIEBIESKI

W kinach od 4 lipca 2014
Aurora Films

Tytuł oryginalny: Il rosso e il blu
Reżyseria: Giuseppe Piccioni
Produkcja: Włochy 2012
Czas trwania: 98 min

Nagły powrót do szkolnych lat nie dla każdego widza mógłby być przyjemny. Jednak jeśli popatrzy on na swoją szkołę poprzez film Giuseppe Piccioniego na pewno przypomni sobie swoje młodzieńcze porywy, pierwsze miłości, bronione z pasją poglądy. Poprzez wspaniały humor filmu inaczej spojrzy na swoich dawnych nauczycieli. Podobnie jak bohaterowie włoskiej komedii również oni pod pozorami oschłości mogli kryć zarówno dobre serca jak i zawiedzione nadzieje czy liczne osobiste problemy.  

Film, oparty na bestsellerowej powieści Marco Lodoli,  daleki jest od dydaktyzmu.  Wyreżyserowany z prawdziwą szczerością, ciętym humorem i zrozumieniem każdego z bohaterów spotkał się z dużą popularnością wśród włoskich widzów. Od momentu premiery 21 września 2012 zarobił już półtora miliona dolarów w rodzinnym kraju  i został sprzedany do dystrybucji w wielu innych. Rola Roberto Herlitzki została z kolei uznana przez krytykę za jedną z najlepszych w jego karierze i nominowana do nagrody „David di Donatello” - włoskiego odpowiednika Oscara. 
 
Świetna odtrutka na wszystkie dziejące się w szkołach, przesłodzone komedie.
„London Film Festival”


PO ŚLUBIE

W kinach od 18 lipca 2014
Aurora Films

Tytuł oryginalny: Líbánky
Reżyseria: Jan Hřebejk
Produkcja: Czechy, Słowacja 2013
Czas trwania: 98 min

Małe, czeskie miasteczko wypełnia się dźwiękiem dzwonów kościelnych. Tereza ma na sobie piękną, białą suknię. Radim w dobrze skrojonym garniturze wygląda jak książę z bajki. Lato jest w pełni. Wszystko zapowiada, że młodą parę czeka najszczęśliwszy dzień w życiu. Wreszcie mają to z głowy – wzdycha siostra panny młodej. W odpowiedzi słyszy jednak: Przecież dopiero teraz się zacznie. Wraz z tymi słowami w słoneczny dzień wkrada się cień. W relacjach między bohaterami długo oczekiwanej ceremonii zaczyna kiełkować niepokój. Ziarno niepewności zasiewa dziwny, ubrany na czarno mężczyzna, który najpierw pojawia się w kościele, a potem jedzie za weselnym korowodem do domu na wsi. Jest obcym, którego ewidentnie należy się bać. Nikt go nie zna. Pan młody twierdzi, że go nie pamięta, choć tajemniczy Jan Benda utrzymuje, że jest jego szkolnym kolegą. Niechęć otoczenia nie odwodzi niechcianego gościa od wspólnego ucztowania i beztroskiej zabawy z dziećmi. Jego uporczywa obecność sprawia jednak, że weselna atmosfera napina się jak struna, która nie chce pęknąć. Wszystko się zmienia, kiedy panna młoda odkrywa prezent, jakim osobliwy mężczyzna postanowił obdarować ją i jej męża. Czy otwiera wówczas puszkę Pandory? Czy nowa droga życia państwa młodych, zamiast różami, będzie usłana nieszczęściami? 


BANK LADY

W kinach od 1 sierpnia
Dystrybucja: Aurora Films

Tytuł oryginalny: Bank Lady
Reżyseria:Christian Alvart 
Produkcja: Niemcy 2013
Czas trwania: 118 minut

Oparta na faktach historia pierwszej kobiety w Niemczech, która odważyła się zorganizować napad na bank. I to na nie jeden, a na kilka banków.
„Bank Lady” to brawurowe połączenie komedii sensacyjnej i love story, utrzymane w klimacie stylowych filmów „Złap mnie, jeśli potrafisz” i „Bonnie i Clyde”.
 
Bohaterką filmu jest 30-letnia Gisela Werler, pracownica małej wytwórni tapet. Dziewczyna wciąż mieszka z rodzicami i wiedzie dość nudne życie reprezentantki klasy średniej, jak wiele kobiet w Niemczech Zachodnich lat 60. XX w. Gisela pragnie wyrwać się z monotonii codzienności i snuje plany wyjazdu na ekskluzywny urlop na Capri. Gdy poznaje czarującego Hermanna, taksówkarza napadającego na banki, pojawia się szansa na spełnienie podróżniczych marzeń Giseli. Tak zaczyna się historia osławionego duetu, szalonej i nieprzewidywalnej pary, Bonnie i Clyde’a z przedmieść Hamburga.
 
„Bank Lady” spotyka się ze świetnym przyjęciem publiczności festiwalowej na całym świecie. Był  pokazywany w konkursie Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Chicago, gdzie zdobył nagrodę Srebrnego Hugo dla najlepszej aktorki. 


VIOLETTE

W kinach od 15 sierpnia
Dystrybucja: Aurora Films

Tytuł oryginalny: Violette
Reżyseria: Martin Provost
Produkcja: Francja,Belgia
Czas trwania: 139 minut

Powojenny Paryż. Do małego, skromnego mieszkania wprowadza się młoda pisarka Violette Leduc. Porzucona przez męża, jest zmuszona zacząć wszystko od nowa. Postanawia na poważnie zająć się pisaniem i to jest jej jedyny punkt zaczepienia. Przelewa na papier gorycz i wewnętrzny niepokój, które towarzyszą jej od zawsze.  Dzięki pisaniu udaje jej się ujarzmić pełną dramatycznych wspomnień przeszłość i rozprawić z nieuregulowanymi relacjami z rodziną i otoczeniem.
 
Życie literackie Violette nabiera tempa, gdy pewnego dnia poznaje Simone de Beauvoir. Między kobietami rodzi się silna więź, która ma większy wpływ na Violette. To właśnie dzięki Simone Violette uda się wydać pierwszą powieść.  Przyjaciółka nie kryje swojego ogromnego uznania dla talentu Violette i czuje się odpowiedzialna za jego rozwój. Tymczasem nadwrażliwa i neurotyczna Violette napastliwie zaczyna się domagać od Simone uwagi i miłości. Mimo sympatii i wsparcia przyjaciół, czuje się samotna, niechciana i nieszczęśliwa. Te uczucia nigdy jej nie opuszczą, będą siać spustoszenie w jej życiu i jednocześnie inspirować do pisania.
 
Filmowy portret francuskiej pisarki Violette Leduc - od momentu gdy zachęcona przez męża zaczyna pisać, poprzez lata naznaczone brakiem sukcesu i chorobą, aż do wydania kultowego Bękarta (1964 r.). Przyjaźń z Simone de Beauvoir, jednej  z pionierek współczesnego feminizmu i autorki słynnej Drugiej płci (1949 r.) stanie się najważniejszą relacją w życiu Leduc. Silna więź między kobietami, pełna skrajnych emocji i zwrotów będzie mieć największy wpływ na jej twórczość oraz życie osobiste. 


HOTEL

W kinach od 29 sierpnia
Dystrybucja: Aurora Films

Tytuł oryginalny: Hotell
Reżyseria: Lisa Langseth
Produkcja: Szwecja
Czas trwania: 97 minut

Oto naprawdę zwariowany komediodramat klimatem nawiązujący do słynnego filmu Sophii Coppoli "Między słowami".  
Perfekcyjna w każdym calu - to określenie idealnie pasuje do Eriki. Jest piękna, odnosi sukcesy w pracy, ma wokół siebie mnóstwo przyjaciół, wspaniałego partnera i spodziewa się dziecka. Jest doskonale przygotowana na jego narodziny: kupiła wszystkie niezbędne sprzęty, zaplanowała poród co do minuty, a także szczęśliwe macierzyństwo. Los jednak chciał inaczej: po przedwczesnym porodzie przychodzi na świat chore dziecko, a Erikę dopada wyjątkowo ciężka depresja poporodowa. Kobieta szuka pomocy na terapii grupowej prowadzonej, gdzie poznaje dziwaków i wariatów, w tym Rikarda mającego obsesję na punkcie tortur i własnej matki, nieśmiałą jak diabli  Ann-Sofi oraz milczącego Petera. Słuchając o traumach innych ludzi, Erika powoli wraca do życia. Inspiruje ją psychologiczna zasada: życie jest jak hotel - jeśli ci się w nim coś nie podoba, po prostu zmień pokój. Kobieta wciela ją w życie bardzo dosłownie - razem z piątką pacjentów podróżuje po niewielkich hotelach. W każdym kolejnym pokoju Erika i jej towarzysze tworzą swoją osobowość od nowa, dzięki czemu mogą wspólnie przepracować swoje traumy. Uczucie odosobnienia zbliża klimatem film do słynnej tokijskiej opowieści Sophii Coppoli "Między słowami" 
 
Czarna komedia Lisy Langseth rozbawiła widzów w rodzinnej Szwecji, stając się jednym z najpopularniejszych filmów 2013 roku. Została też  sprzedana do dystrybucji w kilkunastu europejskich krajach.   
 
„Hotel” jest laureatem prestiżowej nagrody Guldbaggegalan, "szwedzkich Oscarów" przyznawanych przez Szwedzki Instytut Filmowy dla Najlepszej Aktorki Drugoplanowej (Anna Bjelerud). Nominowany był także w czterech inncyh kategoriach: Najlepszy Aktor Drugoplanowy (David Dencik), Najlepsza Aktorka Drugoplanowa (Mira Eklund) oraz Najlepszy Scenariusz (Lisa Langseth). 
 
Światowa premiera odbyła się na festiwalu filmowym w Toronto, najważniejszej tego typu imprezie w Ameryce Północnej, a następnie podróżował po całym świecie, dotarł aż do Marrakeszu, gdzie Alicia Vikander, filmowa Erika odebrała nagrodę dla najlepszej aktorki!